Sociale media
Alleen een website hebben is tegenwoordig niet meer voldoende. Zie het als een winkel met alleen een etalage. Je wilt graag dat mensen jou opmerken en langs lopen. Net als in de echte wereld zal je dus mensen moeten interesseren voor jouw product.
Dat kan je tegenwoordig relatief eenvoudig doen door gebruik te maken van de sociale media. Het merendeel van de mensen is dagelijks actief op de bekende platforms als Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter, LinkedIn, etc. Dan is het voor jou van groot belang dat jij daar ook aanwezig bent, met name op die platforms waar jouw potentiële klant actief is. Door goed gebruik te maken van de mogelijkheden, kan er veel verkeer worden gegenereerd via die sociale media.
Waarop te letten:
- biedt voor de lezers nuttige informatie aan
- maak gebruik van een zakelijk account en vermijdt vermenging met privé posts
- maak het ook persoonlijk en menselijk
- beperk je tot een paar kanalen en probeer niet alles op alle kanalen te plaatsen
- heb geduld en zorg voor regelmatige updates. Soms moet je een lange adem hebben
- wees vriendelijk en praat met anderen, net zoals je op een feestje zou doen
- voorkom dat je alleen maar verkooppraatjes plaatst
Vindbaarheid
Al is jouw site nog zo mooi, als je er geen bezoekers op krijgt is het zonde van de investering. Denk dus al bij de bouw aan de vindbaarheid van jouw website. Met een technische term noemen ze dat SEO (Search Engine Optimalisation) en SEF (Search […]
Goedkopere hosting
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat geldt ook voor jouw website. Naast dat je betaald hebt voor het ontwikkelen van de site, moet je ook betalen voor het hosten ervan. En mogelijk ook nog eens voor het onderhoud. Bij […]
Beheer van de website
Iedere website moet onderhouden en bijgehouden worden. Niet alleen de informatie moet actueel zijn, ook de programmatuur. En dat beheer kan soms tot stress leiden en veel tijd kosten als je alles zelf moet uitzoeken […]
Website advies
Je hebt een website en je bent er tevreden over. Maar heb je ooit wel eens zelf kritisch naar de site gekeken of laten kijken? Werkt de site naar behoren, ook op een mobiel apparaat? Is de content wel afgestemd op jouw doelgroep? […]