Waarom zou je nog content toevoegen?

Je hebt eindelijk jouw website op orde en alles wat je wilt vertellen staat er op. Dus waarom zou je nog nieuwe pagina’s toevoegen? Dat kost alleen maar tijd en alles over jouw product of dienst is al verteld. Nou, het heeft zeker zin om regelmatig nieuwe content aan jouw site toe te voegen. Er zijn drie redenen waarom je regelmatig jouw site moet aanvullen:

  • daarmee toon je aan dat jouw website actueel is en gehouden wordt
  • je creëert nieuwe toegangsopties voor jouw site, de vindbaarheid wordt een stukje beter
  • vanuit de nieuwe content kan je weer linken naar de belangrijkste pagina’s van jouw website.

De eerste reden is wel duidelijk: je wilt graag dat bezoekers het idee krijgen dat de informatie op jouw site actueel is en dat ze niet iets lezen dat 5 jaar geleden nieuw was, maar nu verouderd. Of dat in de voorbeelden nog met een oude versie van Windows wordt gewerkt. Dat schept geen vertrouwen in jouw onderneming.

Nieuw zoekwoord - nieuwe pagina

Nieuw zoekwoord – nieuwe pagina

Voor de tweede reden moet je bedenken hoe mensen via Google op internet zoeken. Stel jij verkoopt telefoonhoesjes voor verschillende merken telefoons. Dan zal er vaak gezocht worden op de termen “hoesje” en het merk en model van de telefoon. Dat betekent dat jij er al voor moet zorgen dat de verschillende categoriepagina’s gevonden kunnen worden met deze woorden. Maar als jij ook nog eens hoesjes kan leveren die extra stevig zijn, of de telefoon kunnen beschermen tegen een val, zal je een pagina moeten maken waarin deze zoekwoorden verwerkt zijn.
Of je wilt tijdens een voetbaltoernooi hoesjes in de kleuren van de vlaggen promoten; dan maak je ook weer een nieuwe pagina rond deze zoekwoorden.

Je maakt dus een nieuwe webpagina die je zodanig inricht dat het accent ligt op de zoekwoorden combinatie waarop jij gevonden wil worden. Dat is beter dan bestaande content aanvullen met de extra zoekwoorden, omdat het dan voor Google niet duidelijk is wat de kern van de informatie op een pagina is. Daardoor zal jouw pagina sowieso het minder goed gaan doen op alle zoekwoorden. Dit is een belangrijk deel van het optimaliseren van jouw website via content marketing.

Eenmaal aangekomen op de nieuwe pagina moet het voor de bezoeker eenvoudig zijn om naar de rest van de site te navigeren. De pagina is niet een op zich staande pagina, maar wordt meteen onderdeel van het geheel. Er wordt door andere al bestaande pagina’s ook gelinkt naar de nieuwe pagina, ook weer om het voor Google duidelijk te maken dat de nieuwe pagina een belangrijke plaats inneemt.

Meten

Als je meet (bijv. met Google Analytics) welke pagina’s bezocht worden en het verloop kan volgen, kan je meteen zien of een pagina ook in de smaak valt bij jouw bezoekers. Als de score wat tegenvalt kan je je afvragen of alles goed is ingesteld. Wellicht heb je nog niet alle SEO-tips opgevolgd, dus dan is er nog wat werk. Maar het kan ook zijn dat er nauwelijks gezocht wordt op de door jou verzonnen zoekwoorden. Geen probleem: de pagina kan gewoon blijven bestaan, wellicht dat er in de toekomst nog wat gebeurt.

Zit je niet te wachten op extra werk om dit allemaal zelf uit te zoeken, neem dan eens contact met ons op. Wij zijn helpen je graag met het verbeteren van jouw website.