Wie wil je bereiken?

De kernvraag bij ieder artikel voor jouw website is: voor wie schrijf jij de content? Wie heb jij in gedachten als jij een artikel maakt? De content is niet bedoeld voor jou zelf, maar juist voor jouw ideale klant, zoals ze dat zo mooi omschrijven in de marketingwereld.

Daar zit wel een zekere waarheid in, want jij wil graag die (potentiële) klant bereiken die graag van jouw diensten gebruik wil gaan maken. Je richt je immers ook niet op de Amerikaanse klant, of een klant die niet aansluit bij jouw profiel. Je hebt dus al een beeld van hoe die ideale klant er voor jou uit zou moeten zien.

Het is belangrijk dat je een duidelijke profielschets maakt van jouw doelgroep. Dit noemen ze ook wel een avatar. Als jij weet hoe jouw ideale klant er uitziet is het een stuk eenvoudiger om jouw content daar op te richten. Want jij ‘weet’ wat er speelt bij deze klant en welke problemen hij heeft, zodat je jouw oplossing, of jouw product zo kunt profileren dat die klant daar de oplossing in ziet.

En mocht je met het probleem zitten dat je niet weet welke content je deze keer moet produceren, dan weet je eigenlijk niet goed hoe jouw ideale klant eruit ziet.

Bezoeker centraal

Ga bij alle content en uitingen uit van de vraag hoe jij de bezoekers kan helpen. Wat leeft er bij hen, welke vragen hebben zij? Zij zijn immers een zoekactie op internet gestart omdat ze met een vraag of probleem zitten. Ga niet uitgebreid vertellen over jouw business, daar zit de bezoeker niet op te wachten, en daar zoekt hij ook niet naar. Zorg er voor dat jij een (het) antwoord op zijn vraag hebt. Dat begint ermee dat jij ervoor zorgt dat de zoekwoorden in de content verwerkt zijn. Daarnaast moet de content ook waardevol zijn, zodat Google jouw pagina zo hoog mogelijk in de resultaten plaatst. 

3 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] 12 maanden en probeer je daaraan te houden, zelfs als het niets lijkt op te leveren. In een eerder https://010webcoach.nl/content-marketing/wie-wil-je-bereiken/artikel heb ik al iets geschreven over wie je wilt bereiken met jouw blog. Dat kan dus meteen een […]

  2. […] specialist moet jij nu al weten, of inschatten, met welke mogelijke vragen een fysiotherapeut (jouw doelgroep) in de toekomst op internet gaat zoeken naar antwoorden, zodat hij uiteindelijk bij jou terecht […]

  3. […] komende 12 maanden en probeer je daaraan te houden, zelfs als het niets lijkt op te leveren. In een eerder artikel heb ik al iets geschreven over wie je wilt bereiken met jouw blog. Dat kan dus meteen een houvast […]

Reacties zijn gesloten.